FANDOM

Akurobatto
Akurobatto
Nazwa
Japoński 荒線鷺伐刀
Rōmaji Akurobatto
Angielski Acrobat
Polski Szorstka Linia Czapli Uderzającego Miecza
Debiut
Manga Tom 44, Rozdział 411
Anime Odcinek 143
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Klasyfikacja Kenjutsu, Styl Walki, Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Ranga A
Zasięg Krótki
Pochodzenie Jutsu
Kakuran Taijutsu

Raitoningu Baruto

Użytkownicy
Killer B

Akurobatto jest taijutsu używanym przez Killer B w tandemie z jego Chō Biburāto Raitontō i standardową techniką jego unikalnego stylu walki z Kakuran Taijutsu.

Przegląd

Podczas walki, B trzyma miecze w osobliwy i niepowtarzalny sposób. Bardziej niż ręką, B wykorzystuje swoje ostrza w różnych częściach ciała. Pierwsze dwa są trzymane w przegubie zawiasu w prawym i lewym ramieniu, drugie pomiędzy jego łopatką i szyją, jedną w ustach, pod lewą pachą, drugie między stawem biodrowym, prawą, podniesioną nogą i tylną nogą. Dziwne, jak się wydaje, Killer B jest niezwykle wyuczony z tymi ostrzami i tym stylem walki, które zaczął przyjmować od młodości. Najbardziej niebezpiecznym aspektem tego stylu jest nieprzewidywalność jego ruchów, łatwo zaskoczyć przeciwników. Może kręcić się w podobny sposób jak piła brzeszczotowa lub inaczej wykorzystywać serię nieustępliwych ataków zmieniających lokalizacje, jak również ostrza, z którymi atakuje, nie pozostawiając żadnych otworów nawet dla wykwalifikowanego użytkownika Sharingan, takiego jak Sasuke Uchiha, i wyuczonego miecza, takiego jak Suigetsu Hōzuki, który zauważył, że metoda ataku była zupełnie nieprzewidywalna. Killer B był w stanie wyrzucić te miecze z normalnie niezręcznych pozycji, albo uderzyć przeciwników z zasięgu, albo wbić przeciwnika w bliską odległość i spowodować uszkodzenie, które normalnie będzie śmiertelne.

Miecze mogą być ładowane z błyskawicą, co znacznie zwiększa ich siłę cięcia dzięki wibracjom wysokiej częstotliwości. Ze względu na usprawniony kształt tych mieczy, służą jako dość dobre pociski. W anime Killer B zdołał wykorzystać miecz ogonami Ośmiogooniastego, aby zwiększyć zasięg ataku niespodzianek

Ciekawostki

  • Podobnie jak w przypadku wielu technik ninji Kumogakure, ta technika ma angielską nazwę nadaną kanji, która nieco pasuje do wymowy.