FANDOM

Bijūdama
Bijūdama
Nazwa
Japoński 尾獣玉
Rōmaji Bijūdama
Angielski Tailed Beast Ball
Polski Kula Ogoniastej Bestii
Debiut
Manga Tom 33, Rozdział 295
Anime Odcinek 42
Powieść Tajemna historia Sakury: Miłość niesiona wiosennym wiatrem
Film Droga do ninja
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja 5
Występuje w Manga, anime, gra, powieść, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna
Zasięg Długi
Pochodzenie Jutsu
Bijūdama Rasenshuriken

Chō Mini Bijūdama
Issen Bijūdama
Jūho Bijū Sōshiken
Kasoku Hōmatsu
Ōdama: Bijū Rasenshuriken
Renzoku Bijūdama
Yōko no Koromo

Pokrewne Jutsu
Rasengan
Użytkownicy
Blue B

Chōmei
Dziesięcioogoniasty Dziewięcioogoniasty Klon Naruto

Gaara
Gyūki
Han
Isobu
Killer B
Kokuō
Kurama
Matatabi
Momoshiki Ōtsutsuki
Minato Namikaze
Naruto Uzumaki
Obito Uchiha
Rōshi
Shukaku
Son Gokū
Utakata
Yagura
Yugito Nii

Bijūdama jest ostateczną techniką ogoniastych bestii i ich jinchūrikich.

Użycie

Pozytywna i negatywna czakra zostaje zgromadzona w kulę

Pozytywna i negatywna czakra zostaje zgromadzona w kulę.

Kul ogoniastej bestii wykonane są ze stosunku czakry pozytywnej czerni 8: 2 (pur 黒 チ チ ャ ク ラ, purasu no kuro chakura) i ujemnej czakry białej (の 白 チ チ ャ ク ラ, mainasu no shiro chakura). Użytkownicy muszą zebrać i zrównoważyć tę czakrę w swoich ustach, uformować ją w kulę (lub stożkowy kształt w przypadku dziesięciogoniastego), a następnie strzelić do celu; Gyūki porównuje to do wymiotów. Większość użytkowników strzela Ogniste Bestie jak nigdy, podczas gdy inni mogą spożywać kulę i strzelać z jej ust jako promień. Gyūki jest nawet pokazywany, robiąc coś pomiędzy, nie pochłaniając swojej Kuli Ogoniastej Bestii, ale wciąż wystrzeliwując ją w fali. Nie ma ograniczeń co do tego, ile czakr można włożyć do kuli ogoniastej bestii, o ile zachowany zostanie stosunek 8:2: w pewnym momencie Kurama wylewa prawie całą swoją czakrę do kuli kuli ogoniastej bestii, co sprawia, że piłka jest wielokrotnie większa niż sam; przy innej okazji, pięć ogoniastych bestii łączy swoje Ogoniaste Bestie w jeden duży.

Kule ogoniastej bestii są niesamowicie gęste, tak, że gdy wersja 2 Naruto Uzumaki pożera jedną, zaczyna opadać na ziemię ze względu na zwiększoną wagę. Pomimo tego, jak są ciężkie, po zwolnieniu poruszają się w niesamowitym tempie. Użyty przez Dziesięcioogoniastego, Kula ogoniastej bestii była w stanie pokonać kilka mil w ciągu zaledwie kilku sekund. Kule Ogoniastej Bestii są bardzo destrukcyjne, powodując eksplozje, które są widoczne z daleka i które odparowują prawie wszystko w obszarze wybuchu. Rozmiar obrażeń zależy od sposobu wystrzelenia kuli i ilości czakry, ale jej "standardowy" rozmiar wystarczy, by zniszczyć góry. Kula Ogoniastej bestii są stosunkowo słabsze, jeśli jinchūriki używa ich bez wchodzenia w tryb ogoniastj bestii, ale wciąż wystarcza, aby stanowić poważne zagrożenie dla ludzi i infrastruktury.

Niektórzy jinchūriki są pokazywane za pomocą Kuli Ogoniastej Bestii w nietypowy sposób. Jako jinchūriki Dziesięcioogoniastego, Obito Uchiha jest w stanie utworzyć wiele Ogoniastych KulBestii za pośrednictwem drzewa, które tworzy, a każdy z nich może strzelać w innym kierunku. Naruto, używając trybu Czakry Dziewięcioogoniastego może stworzyć Kulę Ogona Bestii za pomocą rąk, podobnie jak robi Rasengana. Może również dodać naturalną energię do swoich Ogoniastych Bestii, czyniąc je bardziej potężnymi, jednocześnie umożliwiając ich użycie przeciwko Kulom Poszukiwawczym.W anime Sora używa całkowicie białej Kuli ogoniastej bestii, podczas gdy transformacja odbywa się pod wpływem czakry Dziewięcioogoniastego.

Metody Wypalania

Warianty Gry

  • W Ultimate Ninja Storm 2, Gaara jest w stanie uformować głowę Shukaku z piasku, a poprzez nią stworzyć Kulę Ogoniastej Bestii.
  • W grze Ultimate Ninja Storm 2, Gyūki wykonuje wersję tej techniki uwolnienie błyskawicy.
  • W grze Ultimate Ninja Storm 3, Saiken wykonuje odmianę tej techniki wykorzystując bańkę mydlaną ninjutsu Utakaty.
  • W grze Ultimate Ninja Storm 4, Naruto i Sasuke wykonują odmianę tej techniki, w której kuls "Ogoniasta Bestia" jest pokryta Amaterasem Sasuke, a specyficzne czakry ogoniastych bestii są dodawane do kuli. Zostało to użyte przeciwko gigantycznemu Chibaku Tensei Madary Uchihy.

Ciekawostki

  • Minato Namikaze oparł Rasengana na Kulu Ogoniastej Bestii. Killer B zauważa, że proces formowania Rasengana jest dokładnie taki sam jak formowanie Kuli Ogoniastej bestii, z obrotem czakry działającym jako substytut formy ogoniastej bestii.
  • W mandze, kula "Ogoniasta Bestia" powstaje z pozytywnej czarnej czakry i ujemnej białej czakry, a ukończona kula jest czarna. W anime tworzy się z dodatniej niebieskiej czakry i ujemnej czerwonej czakry, a ukończona kula jest fioletowa. W niektórych przypadkach jest to pokazane na czerwono po wypaleniu.
    • W grze J-Stars Victory VS, Kula Ogoniastej Bestii Naruto używa schematu kolorów mangi, ale po wyrzuceniu świeci na żółto.
  • Shukaku i Son Gokū są jedynymi ogoniastymi bestiami, których nie spotkano w mandze za pomocą kuli ogoniastej bestii. Robią to jednak w wymyślonym przez anime świecie stworzonym przez Nieskończone Tsukuyomi.
  • W Ultimate Ninja Storm 2, Orochimaru jest zdolny do użycia podobnego ataku podczas używania swojej Yamata no Jutsu.
  • W anime, jeden z nieskończonych światów snów Tsukuyomi przedstawia Demoniczną Statuę Zewnętrznej Ścieżki za pomocą tej techniki.