FANDOM

Hiraishin no Jutsu
Nazwa
Japoński 飛雷神の術
Rōmaji Hiraishin no Jutsu
Angielski Flying Thunder God Technique
Polski Technika Latającego Boga Piorunów
Debiut
Manga Tom 27, Rozdział 240
Anime Odcinek 119
Film Zaginiona wieża
Gra Naruto: Ultimate Ninja 3
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Czasoprzestrzenne Ninjutsu
Klasa Uzupełniająca
Ranga S
Pochodzenie Jutsu
Akai Senkō

Bijū Rendan
Hiraishingiri
Hiraishin: Dōrai
Hiraishin Goshun Mawashi no Jutsu
Hiraishin — Ni no Dan
Jikūkan Ninjutsu: Shinsoku
Kiiroi Senkō
Rasen Senkō Chō Rinbukō Sanshiki
Rekkū Tenkō Zankūsen Reishiki

Użytkownicy
Genma Shiranui

Iwashi Tatami
Minato Namikaze
Raidō Namiashi
Tobirama Senju

Hiraishin no Jutsu jest techniką utworzoną przez Drugiego Hokage, Tobiramę Senju, który pozwala użytkownikowi na przemieszczenie się do naznaczonego specjalną pieczęcią terenu.

Przegląd

Pieczęć Minato (po lewej), Pieczęć Tobiramy (po prawej)

Aby aktywować technikę, użytkownik umieszcza specjalną pieczęć lub "technikę" (wzór 术 式, jutsu-Shiki), aby oznaczyć miejsce przeznaczenia. Po wykonaniu tego mogą wprowadzić próżnię do woli, że natychmiast przenosi do miejsca pieczęci. Ten znak może być używany do prawie każdej dziedzinie przez krótki kontakt fizyczny, właczając w to przeciwnika lub innego otaczającego obiektu. Ponieważ ta technika jest w stanie wpływać na wszystko, co znajduje się w kontakcie z użytkownikiem, lub w jakiś połączyć z ich czakrą, mogą także skorzystać z tej techniki, aby teleportować inne obiekty lub ludzi, takich jak kiedy Minato używał do teleportacji Kuramę z Konohagakure, choć wymagany rozmiar obiektu decyduje ilość czakry. Minato zauważa, że wzór oznakowania nigdy nie zniknie z wyraźnym celem. Technika jest podobno bardzo skomplikowana skoro koniecznością praca zespołowa wykwalifikowanych shinobi przy jej wykonaniu.

Użycie

Tobirama Senju

Umiejętności tej techniki Tobiramy są znaczące. W połączeniu z jego szybkością i naturalnych odruchów, Tobirama został okrzyknięty najszybszym shinobim swoich czasów. W oparciu o ogólną technikę, Tobirama wykorzystuje unikalną pieczęć, aby oznaczyć swoje cele, narzędzia lub odpowiednią lokalizację, aby natychmiast teleportować się. Był na tyle szybki, żeby nie tylko odwrócić Gudōdama Obito, ale również zwraca mu ją, zanim mogła rozwinąć. Jest również wystarczająco wykwalifikowany teleportować nie tylko siebie, ale innych ludzi z nim na pewną odległość.

Minato Namikaze

Ze względu na jego wyczyny z tej techniki, Minato Namikaze zyskał pseudonim "Żółty Błysk Konohy" (木ノ葉 の 黄色い 閃光, Konoha nie Kiiroi Senko). Minato najczęściej używał wzór z góry do jego specjalnego kunaia, który rzucał po całym polu bitwy, kiedy walka rozpoczęła się, tak, że może być teleportowany w dowolnym czasie. Zastosowanie takich taktyk w czasie trzeciej wojnie shinobi pomiędzy Konohagakure a Iwagakure okazało się zwycięstwem. Gdy jego podwładni rzucili na wrogów specjalne kunaie, on sam użył tej techniki, aby być w kilku miejscach naraz i tak pokonał wroga. Mógł też korzystać z tej techniki w krótkich dystansach, pozwalając mu na jednoczesny unik ataku i uderzenie przeciwnika.

Ta technika - w połączeniu z kolosalnej naturalnej szybkości i refleksu Minato uczyniło najszybszym shinobi. Technika jest wystarczająca szybka, żeby nawet pozwolić Minato ucieczkę będąc blisko wessanym do innego wymiaru. Minato może także zawierać formułę do innych pieczęci, takich jak jego żona, pozwalając mu na natychmiastowe przyjście jej z pomocą w każdej chwili. Minato ma również możliwość wysyłania ludzi do różnych pieczęci jednocześnie poprzez bezpośredni kontakt z osobiście ani jego czakrą. Cienisty klon Minato może użyć tej techniki do przywołania swojej pozycji. Jego waleczność za pomocą techniki stała się sygnaturą.

Minato, jak i Tobirama, z tej techniki mają kilka własnych, oryginalnych technik. Jednym z nich jest Rasen Senkō Chō Rinbukō Sanshiki, w której wykorzystuje Hiraishin no Jutsu z połączeniem Kage Bunshin no Jutsu i jego techniki Rasengana. Również używa czasoprzestrzennej bariery, która może wysyłać na dalsze odległości bez kontaktu, np. Bijūdama. Minato korzysta z techniki Hiraishin Goshun Mawashi no Jutsu, która pojawił się z Tobiramą na polu bitwy, żeby zniszczyć skutki Obito.

Ciekawostki

  • Chociaż często jest porównywany z techniką migotania ciała, szybkość i zakres tej techniki są dużo większe. Zasadniczo ta technika jest bardziej podobna do techniki przywoływania niż technika migotania ciał, ponieważ obraca się wokół manipulacji ciągłości przestrzenno-czasowej, a nie tylko przyspieszonego ruchu. Jednak technika została określona jako technika migotania ciała (瞬 身 の 術, Shunshin no Jutsu) w różnych sytuacjach.
  • Nazwa Hiraishin jest również fonicznym japońskim słowem 避雷針, co oznacza "pioruna". To może sugerować, dlaczego technika jest ograniczona do uszczelnienia, ponieważ błyskawice są przyciągane do pioruna.
  • Technika ta może tworzyć dymy podobne do techniki Przywołania, ale nie zawsze tak jest.
  • W grach wideo technika Hiraishin no Jutsu przedstawia się jako żółta błyskawica, gdy Minato skacze z nią ze względu na jego przydomek.
  • Pomimo tego, sam Minato stwierdził, że nie ma możliwości usunięcia śladów tej techniki (w tym śmierci użytkownika), wystąpiły dwa rzadkie przypadki, w których znak został usunięty.
  • W anime technika (術 式, jutsu-shiki) na specjalnym kunai Minato wydaje się mówić 忍 愛 之 剣, składający się z kanji na wytrzymałość (忍, nin), miłość (愛, ai), ( 之) i miecz (剣, ken). Tobirama przypomina bardziej wzory techniki Summoning lub Fūinjutsu.