FANDOM

Kugutsu no Jutsu
Kugutsu no Jutsu
Nazwa
Japoński 傀儡の術
Rōmaji Kugutsu no Jutsu
Angielski Puppet Technique
Debiut
Manga Tom 8, Rozdział 70
Anime Odcinek 41
Film Legenda kamienia Gelel
Gra Naruto: Ninja Council
Występuje w Manga, anime, gra, powieść i film
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Styl Walki, Bukijutsu
Klasa Ofensywna, Defensywna, Uzupełniająca
Ranga C
Jutsu Macierzyste Chakura no Ito
Pochodzenie Jutsu
Akahigi: Hyakki no Sōen

Akahigi: Kiki Sankaku
Dokukiri Jigoku: Baribari Hyaku Renpatsu
Hyaku Kugutsu Tamashibari
Ittsui no Shojo
Kaen Rendan
Kugutsu: Haruchūgeki
Kugutsu: Satetsu Gokkai
Kugutsu Modoki no Jutsu
Kugutsu no Jutsu: Gishu Senbon
Kugutsu Suiton: Yōu no Mai
Kugutsu Tensei
Kurohigi Kiki Ippatsu
Kurohigi — Kiki Sanpatsu
Kurohigi: Sandai Higeki
Kurohigi: Sanshōuo
Kurohigi Sōen Katsugeki
Mokujin Sōjutsu
Odoru
Sanbō Kyūkai
Senju Sōbu
Shakunetsu Sabaku Kyū Shirohigi: Jikki Chikamatsu no Shū
Shikomi Kugutsu: Shinshin Happa
Shirohigi Ōgi: Mugen no Shū
Sōen: Hitomi Gokū
Ura Shirohigi: Jukki Uematsu no Shū

Użytkownicy
Chiyo

Gandō
Ibushi
Kapitan Zabójców z Suny
Kankurō
Kokuyō
Komushi
Korobi
Malice
Menō
Mizuki Tōji
Monzaemon Chikamatsu
Mukade
Toneri Ōtsutsuki
Sasori
Saya
Setsuna
Shamon
Shuradō
Yaoki

Kugutsu no Jutsu jest unikalny styl walki ninjutsu. Użytkownik tej techniki jest znany jako lalkarz (傀儡 使 い, kugutsutsukai).

Przegląd

Ta technika wykorzystuje nicie czakry do kontrolowania lalek jak marionetki. Nitki w zasadzie poruszają kukiełki przez ich stawów, ale może także używać pułapki i ukryte bronie. Dowolna liczba nici czakry mogą być wykorzystane do sterowania marionetki, ale użytkownicy mogą korzystać z bardziej umiejętności mniej strun, za lalek. Zarówno Chiyo i Sasori wykazują zdolność do kontrolowania całego marionetki idealnie przy użyciu tylko jednej nici.

Podczas gdy większość lalkarzy normalnie byłoby w stanie kontrolować co najwyżej dziesięć lalki (jeden na palcu), Sasori za siebie modyfikacje pozwoliły mu kontrolować do stu lalek na raz.

Znane Style

  • Biała Sekretna Technika (白 秘技, Shirohigi) - praktykowany przez Monzaemona i Chiyo.
  • Czerwona Sekretna Technika (赤 秘技, Akahigi) - praktykowany przez Sasori i Kankurō.
  • Czarna Sekretna Technika (黒 秘技, Kurohigi) - praktykowany przez Kankurō.

Wady

  • Zgodnie z obserwacjami Shino Aburame podczas jego walki z Kankurō, technika lalkowa jest stylem dalekiego zasięgu, co oznacza, że lalkarze są słabi wobec myśliwców bliskiego zasięgu. Podczas kontrolowania marionetki, użytkownik jest szeroko otwarty, jeśli przeciwnik ominie lalkę. Z tego powodu lalkarze unikają walki wręcz, polegając prawie wyłącznie na swoich lalkach.
  • Ponieważ większość lalkarzy używa rąk do manipulowania marionetkami, jeśli ich ręce są zablokowane, technika może zostać zneutralizowana. A ponieważ ruchy lalkowe opierają się na mechanizmach, które zostały zainstalowane wewnątrz, ingerencja w te mechanizmy może całkowicie zatrzymać marionetkę. Zostało to zademonstrowane przez Shino podczas jego walki z Kankurō, gdzie użył swoich robaków, aby zinfiltrować stawy Karasu, unieruchamiając marionetkę, a następnie ponownie przez Sasori, który użył Żelaznego Piachu Trzeciego Kazekage, aby zatrzymać mechaniczną tarczę Czakry Chiyo.
  • Inną słabością jest to, że ruchy lalkowe zależą od woli użytkownika i jako takie wystąpi opóźnienie czasowe między poleceniami użytkownika a reakcją lalki.
  • Jeśli lalkarz używa lalek stworzonych przez inną osobę, wówczas ryzykuje wykorzystanie słabości lalki, jeśli ich przeciwnikiem jest twórca. Kiedy Kankurō zmierzył się z Sasorim z trzema lalkami stworzonymi przez niego, tak właśnie się stało, ponieważ Sasori wiedział o wszystkich możliwych kombinacjach technik i słabych punktach trójki i przeciwstawił je całkowicie, pozostawiając Kankurō, który poniósł całkowitą klęskę.
  • Główną bronią lalkarza są marionetki, jeśli wszystkie marionetki zostaną zniszczone lub unieszkodliwione, wówczas lalkarz, o którym mowa, pozostaje bezbronny.

Obejścia

  • Jeśli lalkarz straci wszystkie lalki, nie oznacza to, że są całkowicie bezradny, ponieważ mogą wykorzystać technikę z trupami porozrzucanymi na polu walki; wykonywanie tej taktyki z żywą osobą wymaga wielkiej współpracy i koordynacji lub uprzedniego osłabienia przeciwnika.
  • Kankurō zdołał obejść walkę na bliskim dystansie, zmieniając miejsca ze swoimi lalkami, uniemożliwiając wrogom wejście do nich, a także pozwalając mu potencjalnie zastawić pułapkę, jak pokazano, kiedy walczył z Sakonem i Ukonem.
  • Sasoriemu udało się stworzyć innowacyjne metody, które mogą ominąć takie słabości, takie jak Hiruko, który jest noszony jako kamuflaż, służąc jako zbroja i broniąc się przed atakami, i przekształcając się w marionetkę, może walczyć z bliskiej odległości, nie martwiąc się o odejście sam szeroko otwarty na kontratak. Będąc połączonym bezpośrednio z rdzeniem, jego lalki nie mają opóźnień w czasie pomiędzy dowództwem a ruchem.

W Innych Meediach

W filmie Zagioniona wieża , Mukade, poszukiwany ninja Suny, mógł użyć tej techniki do kontrolowania całego narodu pełnego lalek na bardzo długim dystansie, który liczył się w tysiącach; osiągnął to, łącząc struny czakry z dużym filarem i rurami specjalizującymi się w płynącej czakrze w całym Rōranie, zwiększając liczbę łańcuchów i odległość, którą może pokryć.

Ciekawostki

  • Uważano, że wynalazcą tej techniki jest Monzaemon Chikamatsu, pierwotnie używający go do celów rozrywkowych. Pracował pilnie z innymi shinobi, aby przekształcić teatralną sztukę w wyjątkową formę walki. Jednak siódmy przewodnik twierdzi, że ta technika pochodzi od klanu Ōtsutsuki.
  • W niektórych mediach wada techniki dalekiego zasięgu jest złagodzona, jeśli użytkownik ma solidne wykształcenie w taijutsu; Jest to jednak widoczne głównie w przypadku postaci takich jak Kankurō w serialu Clash of Ninja, gdzie walczy z sajakami i innymi formami walki wręcz, wymieszanymi z kontrolą lalek.
    • Z drugiej strony, Chiyo bierze na siebie ciężar zwrotu, ponieważ nie posiada standardowych ataków taijutsu i polega na całkowitym przestawieniu swoich lalek ze względu na system walki z serii.