FANDOM

Tendō
Nazwa
Japoński 天道
Rōmaji Tendō
Angielski Deva Path
Debiut
Manga Tom 45, Rozdział 420
Anime Odcinek 133
Film Droga do ninja
Gra Naruto Shippūden: Shinobi Rumble
Występuje w Manga, anime, gra i film
Informacje
Klasyfikacja Rinnegan Kekkei Genkai, Ninjutsu, Dōjutsu
Jutsu Macierzyste Rikudō no Jutsu
Pochodzenie Jutsu
Banshō Ten'in

Chibaku Tensei
Shin Chibaku Tensei
Shinra Tensei

Użytkownicy
Hagoromo Ōtsutsuki

Madara Uchiha
Momoshiki Ōtsutsuki
Nagato
Obito Uchiha

Tendō daje użytkownikowi możliwość manipulowania siłami przyciągania i odpychania z przedmiotami i ludźmi. Ta grawitacja manipulacji technik nie może być przeprowadzona w krótkim odstępie czasu; ilość czasu potrzebnego do ładowania różni się w zależności od zastosowania w skali od zastosowanej techniki, pięć sekund jako podstawowe minimum. Ścieżka Deva udziela również inną możliwość: Chibaku Tensei, która pozwala użytkownikowi na stworzenie ogromnej prowizorycznej ziemskiego ciała z całej otaczającej materii, która przyciąga do czarnej kuli uwalnianej przy użyciu tej techniki.

Choć stosowane uprawnienia przed Ścieżką Deva czym sparaliżowany, Nagato spędził resztę swojego życia kierując moc przez trupa swego zmarłego przyjaciela Yahiko, używając go jako oblicze Paina. W anime, przez Paina, Nagato wykazał zdolność do lewitacji w powietrzu przed zniszczeniem Konohy i podczas walki z Naruto w jego sześcioogoniastej powłoce.

Wpływy

Buddyzm InflIn, królestwo Deva jest królestwem szczęścia. Dziedzina Devy jest czasami określana jako "królestwo bogów", ponieważ w porównaniu z ludźmi jej mieszkańcy są tak potężni, że można ich porównać do bóstw. Jednak istoty urodzone w królestwie Deva wciąż podlegają reinkarnacji. Devy cierpią z powodu dumy i wiedzy, że ich długie życie i moce nie zapobiegną ich ostatecznemu odrodzeniu.